top of page

Zodra alle escalatie-effecten zijn getemperd (zie vorige pagina). Er moeten nog een paar laatste stappen worden gezet.

​

1. Bel 112 als ze zich zorgen maken om te laten weten dat de situatie onder controle is

2. Bel de dichtstbijzijnde CTR om hen te laten weten dat de situatie is teruggekeerd van "noodsituatie" naar "normaal"

3. Bel de Air Accident Investigation Unit +32 (0)2 277 44 33

4. Noteer de volgorde van acties en hun timing in schriftelijke of mondelinge vorm voor verder onderzoek en gebruik als een post-noodrapport. Evaluatie van het ERP-proces moet onderdeel zijn van het rapport.

5. Verwijder beschadigde items, tenzij nodig voor onderzoek, en herstel de noodlocatie

​

Hieronder vindt u een lijst (bijgewerkt op 20/04/2023) van de belangrijkste CTR-torens en hun telefoonnummer in België:

​

ANTWERPEN TWR

TEL: +32 (0) 3 285 69 08

TEL: +32 (0) 3 285 69 09

FAXEN: +32 (0) 3 281 29 84

​

BRUSSEL ACC/APP/FIS

TEL: +32 (0) 2 206 27 00

FAXEN: +32 (0) 2 206 27 09

​

BRUSSEL TWR

TEL: +32 (0) 2 206 25 10

FAXEN: +32 (0) 2 206 25 09

​

BRUSSEL ARO

TEL: +32 (0) 2 206 25 40

TEL: +32 (0) 2 206 25 41

FAXEN: +32 (0) 2 206 25 39

​

CHARLEROI TWR/APP

TEL: +32 (0) 71 25 12 13

FAXEN: +32 (0) 71 37 32 80

​

KORTRIJK AFIS

TELEFOON: +32 (0) 56 36 20 44

TELEFOON: +32 (0) 56 36 20 42

​

LUIK APP

TEL: +32 (0) 4 234 84 23

FAXEN: +32 (0) 4 234 87 42

​

LUIK TWR

TEL: +32 (0) 4 234 84 92

FAXEN: +32 (0) 4 234 85 00

​

OOSTENDE TWR/APP

TEL: +32 (0) 59 55 14 90

FAXEN: +32 (0) 59 51 29 51

​

Hieronder vindt u een lijst (bijgewerkt vanaf 20/04/2023) van de middelen die beschikbaar zijn om te reageren op een noodsituatie:

- 2 mobiele telefoons met internettoegang van Arnaud Laurencin. Een zwarte Samsung Galaxy en een witte Iphone 8. De iPhone is altijd ontgrendeld. De Samsung Galaxy is meestal bij Arnaud Laurencin, de iPhone blijft meestal in de auto.

- EHBO-doos in het voertuig

- 2kg brandblusser (poeder, voor alle soorten branden) in het voertuig

- Ford Ranger pick-up wagen

​

Ga terug naar de vorige pagina

​

Terug naar de startpagina van Agriflight

bottom of page